Stránka 1 z 1
Spací vestavby

Napsal:
26 zář 2011, 07:15
od JaM
Ahoj,
Úkolem tohoto vlákna bude představovat Vaše nápady a realizace různých postýlek a jiných vychytávek pro pohodlné a ještě pohodlnější přebývání v našich krabičkách- našich druhých domovech

pro inspiraci ostatním.
Začnu hned tou svoji:
Začínali jsme v autě přespávat na dozadu sklopeném opěradle zadní lavice a vyrovnávací deskou mezi zadní a střední. Všelijaké vypodkládání však neskýtalo mnoho pohodlí.
První pokusy o rovnou postel v T4 začaly deskou na dřevěných nožičkách. Ty začly časem vadit při manipulaci s ostatním nákladem (padák, loď...) a proto přišlo vylepšení, nosníky uchycené přímo v kastli. Jednotlivé díly jsou lehké a postel se dá složit za dvě minuty, přitom stále zůstává možnost použití všech 9ti míst (jsme wellká rodina

¨)
Re: Spací vestavby

Napsal:
09 říj 2011, 13:02
od Lubomír
Ahoj,
to je moc pěkný, mě to v budoucnu taky čeká.
Rád bych se ale zeptal, jestli je to napevno přivařený a jak vhodně vyřešit oporu (nohu) toho vysouvacího dílu.
Mám T4 long a počítám, že by vzadu byla vodorovná přepážka a z ní by se vysouvala deska přes sklopenou zadní sedačku.
Zatím díky. Lubomír
Re: Spací vestavby

Napsal:
09 říj 2011, 14:04
od JaM
Napevno to není, v kastli jsou jen našroubované zátky na příslušný rozměr jeklu. Víc detailů nenajdeš tady:
http://www.transporterclub.cz/forum/vie ... 8&txxxxxxx bo odkazy už nefungují

Re: Spací vestavby

Napsal:
31 říj 2011, 21:02
od Lubomír
Díky, už jsem to prostudoval. Budu to muset nějak modifikovat, ale nápad výbornej.
Re: Spací vestavby

Napsal:
31 říj 2011, 21:27
od JaM
Jo na longa to budeš mít jednodušší( nepochopil jsem otázku k opoře vysouvacího dílu).
Já jsem řešil možnost vézt 8 lidí a ještě si moct večer roztáhnout postel
Re: Spací vestavby

Napsal:
11 lis 2011, 20:38
od Lubomír
Já jsem to prve nepochopil a myslel jsem, že jedna opora je v zadních dveřích, druhá za zadní sedačkou a dopředu že se to vysouvá přes sklopené opěradlo zadního sedadla na nějakou třetí oporu. A oni tam jsou ty štrajcny jen dvě...
Re: Spací vestavby

Napsal:
11 lis 2011, 21:58
od JaM
Jj, třetí oporu tvoří jen ta sklopená střední záda
Re: Spací vestavby

Napsal:
25 lis 2011, 19:50
od zdenek L
moje vestavba -pohodlné spaní pro 2 osoby,možnost přepravy 2 kol.
Re: Spací vestavby

Napsal:
02 pro 2011, 21:29
od Lubomír
Ahoj, ještě mám jednu otázečku. Čím jsi šrouboval ty zátky do kastle. Je to normální vrut do plechu? Díky.
Zatím směřuju k variantě dřevěných hranolů zasazených do kovových patek na kastli, ale jinak je to podobný. Zveřejním to, až to do roka a dne bude.

Re: Spací vestavby

Napsal:
03 pro 2011, 21:49
od JaM
To jsem popisoval na TC.cz. Byly to vruty na sádrokarton. Ty ovšem mají tu nevýhodu, že mají dost strmé stoupání závitu a v plechu drží malou plochou, při dynamickém namáhání mají tendenci se povolovat. Doporučuju pro zvýšení pevnosti šroubového spoje do plechu vyvrtat jen malou dirku cca 2mm a na průměr 3,3 vyklepnout ocelovou jehlou. Tím se prodlouží vnitřní plocha díry a její okraje se prohnou proti působícímu tahu šroubu. Pak vyříznout metrický závit M4. Šrouby při montáži pak ještě raději pojistit lakem, nebo speciálním lepidlem.
Re: Spací vestavby

Napsal:
03 pro 2011, 22:17
od pavouk
Když to tu tak pročítám jen mě napadlo pokud jde o pevnost jestli by nebylo lepší použít nýtované matky oproti šroubům na sádroš budou mýt několikanásobnou nosnost.
Re: Spací vestavby

Napsal:
04 pro 2011, 14:50
od JaM
Určitě!

Já jen v době stavby tuto technologii ještě neznal, šrouby na sadroš byly po ruce a montáž rozhodně rychlejší

Re: Spací vestavby

Napsal:
04 pro 2011, 15:24
od pavouk
Pokud jde o časovou náročnost je to asi tak nastejno vyvrtáš díru a nanýtuješ matku a máš hotovo.
Re: Spací vestavby

Napsal:
10 pro 2011, 21:15
od Lubomír
Díky za cenné rady. S vrutama na sádroš už mám taky nějakou zkušenost a v autě se mi právě všude povolovaly. Nýtované matice jsou ale dobrý nápad.
Re: Spací vestavby

Napsal:
11 pro 2011, 22:26
od JaM
Za 2 roky používání jsem to dotahoval jen jednou, při dalším servisu ale asi použiju kombinaci původních šroubů a lepení polyuretanovým klempířským tmelem. Přední levý špunt mám přes tapec a rád bych zachoval možnost demontáže, tak tam budu uvažovat o nýtovacích matkách

Re: Spací vestavby

Napsal:
19 úno 2012, 23:42
od JaM
Dneska jsem konečně udělal téměř kompletní očistu interiéru Šmoulinky, je to Caravelle syncro rok 99 a všimnul jsem si, že v zádech střední dvojlavice je čtveřice třmínků pravděpodobně pro uchycení ůzké desky mezi sklopená záda zadní a střední lavice. Tím by plocha pro matraci byla vyřešená. Víte někdo, že by se to origo vyrábělo? jak to vypadá?
Jestli nezapomenu, zítra nafotím a dám to sem....
Re: Spací vestavby

Napsal:
19 črc 2012, 04:53
od Jakub T4
tak sem našel bydlibus kterej by byl fajnovej jen ta cena (majitel neumí fotit)
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw ... UNREPAIRED
Re: Spací vestavby

Napsal:
03 lis 2012, 19:55
od JaM
Lubomír píše: Zveřejním to, až to do roka a dne bude.

Taky se nic neděje?
To já už mezitím postavil postel do "nového" Syncrolonga za použití starých jeklů ze Smažkobusa, nové desky s překližky a latí s tím, že zadní příčník má navařené kolíčky, které zapadnou do děr vyvrtaných do kastle a prostřední nosník je zase na ty plastové špunty přišroubované obráceně do výztuhy přes tapec. Cenově jsem se myslím vešel do 1000,- za dřevo, špunty, lepidlo a vruty.
Šířku pelechu volím zase malinko užší- podle matrací, které už máme nařezané, pro dva to stačí a máme přístup do beden s oblečením a žrádlem pod námi. Postel je velice snadno demontovatelná bez použití nářadí a skladná
